Udział w szkoleniu gwarantuje podniesienie efektów kształcenia i realizację priorytetów MEN. Korzyści uczestników szkolenia: - Wzbogacenie warsztatu i efektywności pracy nauczyciela.
- Poszerzenie umiejętności aktywizacji uczniów i wspierania ich procesu uczenia się.
- Wzmocnienie motywacji do działania.
- Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez świadome i skuteczne formy współpracy z uczniami i rodzicami.
| | | Katowice 21 września 2015 | | | . | Czas trwania i lokalizacja | . | Szkolenie odbędzie się w godzinach 9.00-16.30. Składa się z trzech części uzupełniających się wzajemnie. Pomiędzy poszczególnymi częściami przewidziane są przerwy kawowe. Uczestnicy w ramach opłaty za szkolenie mają zagwarantowany lunch. Miejsce: sala szkoleniowa zlokalizowana w centrum miasta – wygodny dojazd i parking. Dokładny adres sali szkoleniowej podany zostanie nie później niż 7 dni przed szkoleniem. . | Doświadczeni prelegenci - praktycy mgr Marta Janeczek | . | polonista i psycholog, czynny egzaminator maturalny, trener umiejętności miękkich oraz szkoleniowiec z zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki nauczania (w tym uczenia wspierającego rozwój ucznia); autor i koordynator interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych realizowanych przez organizacje pozarządowe; nauczyciel z pasją. Proponuję Państwu wspólne przeanalizowanie sprawdzonych i praktycznych form pracy z uczniami, które od początku nauki w szkole ponadgimnazjalnej przygotowują do wymagań maturalnych, a także tych, które pozwalają nauczycielowi na satysfakcjonującą współpracę z młodymi ludźmi. Pokażę Państwu w jaki sposób można kształcić na lekcjach kompetencje kluczowe i realizować podstawę programową oraz jak skutecznie przygotowywać do egzaminu maturalnego w nowej formule. Korzystając z praktyki polonisty egzaminatora zaprezentuję przykładowe rozwiązania tematyczne. Serdecznie zapraszam - Marta Janeczek | | Motywowanie uczniów do aktywności poznawczej i zarządzanie procesem uczenia się w kontekście przygotowania do egzaminu maturalnego w nowej formule. CZĘŚĆ PIERWSZA I. Realizacja programu nauczania w kontekście wymagań nowego egzaminu maturalnego. - Charakterystyka wymagań stawianych uczniom na III i IV etapie edukacyjnym.
- Formy pracy wspierające proces uczenia się ucznia i przygotowujące do ustnego egzaminu maturalnego.
- motywujące formy pracy na lekcji i po lekcjach;
- bazowanie na zasobach nauczyciela, uczniów, środowiska;
- gotowość do modyfikacji i indywidualnych rozwiązań.
- Analiza dobrych praktyk realizacji wymagań zapisanych w Podstawie programowej języka polskiego.
CZĘŚĆ DRUGA Przygotowanie uczniów do maturalnego egzaminu ustnego z języka polskiego - Doskonalenie kompetencji językowych i społecznych na lekcjach języka polskiego.
- Wybrane metody aktywizujące wspierające ucznia i przygotowujące go do tworzenia samodzielnej wypowiedzi monologowej.
- sposoby pracy wypracowane przez ocenianie kształtujące;
- przegląd wybranych metod aktywizujących w konkretnych przykładach polonistycznych;
- tworzenie przykładowych scenariuszy lekcyjnych.
- Promowanie czytelnictwa i formy pracy przygotowujące do rozumienia i interpretacji tekstów kultury.
- kreowanie motywacji do uczestnictwa w kulturze i czytelnictwa – trudne, ale możliwe!
- przegląd wybranych metod pracy i propozycja zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
- Dobre praktyki realizacji wybranych tematów literackich, językowych i z wykorzystaniem teksów kultury.
- analiza i dyskusja wybranych przykładów metodycznych.
CZĘŚĆ TRZECIA Dobre praktyki przygotowywania uczniów do maturalnego egzaminu pisemnego z języka polskiego. - Przykłady pracy z tekstem nieliterackim i literackim na lekcjach języka polskiego.
- wypracowywanie nowych rozwiązań z inspiracji wzajemnej;
- analiza i dyskusja przykładów.
- Wypracowanie problemowe – jego treść i forma.
- polonista w roli egzaminatora maturalnego – sugestie do pracy bieżącej.
. | Zadowoleni uczestnicy | . | Przeszkoliliśmy tysiące nauczycieli z całej Polski. Ocena jakości merytorycznej szkoleń wyniosła 97%. Aspekt organizacyjny uczestnicy ocenili na 94%. . | Rejestracja uczestników | . | |