SZKOLENIE DLA POLONISTÓW


Motywowanie uczniów do aktywności poznawczej i zarządzanie procesem uczenia się

w kontekście przygotowania do egzaminu maturalnego w nowej formule

.
Katowice 21 września 2015
.

Rejestracja uczestników »
 

Dane kontaktowe

Justyna Jędrzejczak

Telefon:

(61) 671-21-04

Faks:

(61) 671-21-03


justyna.jedrzejczak@iwspo.pl
Zapraszamy do kontaktu!


Lokalizacja i terminy Program Prelegent Rejestracja uczestników Pobierz PDF

Sz.P. Dyrektor
Nowy egzamin maturalny z języka polskiego wymaga zmian w realizacji podstawy programowej oraz wprowadzenia do programu nauczania zagadnień związanych z kompetencjami kluczowymi podczas zdawania egzaminu ustnego i pisemnego. Dodatkowo w kierunkach realizacji polityki oświatowej MEN uwzględniono rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

Motywowanie uczniów do aktywności oraz udzielanie informacji zwrotnej, która pomaga im uczyć się, to ważne zalecenia autorów Podstawy programowej z języka polskiego. Współczesny polonista potrzebuje wsparcia w procesie zmiany roli i funkcji jaką pełni wobec uczniów i rodziców.

Zapraszamy nauczycieli języka polskiego szkół ponadgimnazjalnych oraz gimnazjalnych na warsztaty, które poprowadzi dla Państwa nauczycielka języka polskiego, wieloletni egzaminator maturalny, psycholog i trener personalny – Pani mgr Marta Janeczek.

Udział w szkoleniu gwarantuje:
Najbliższe wolne terminy:
  • Lepsze wyniki uczniów na egzaminie maturalnym.
  • 7 godzin warsztatów z doświadczonym prelegentem.
  • Komplet materiałów szkoleniowych.
  • Certyfikat dla uczestnika i dyrektora.
  • Polityka rabatowa w przypadku większej liczby uczestników.

Katowice, 21.09.2015

Zarejestruj uczestników » TYLKO
299 zł
* Kwota netto za uczestnictwo 1 osoby.
Certyfikacja
Udział w szkoleniu potwierdzony zostaje dwoma certyfikatami: dla dyrektora, dokumentujący przeszkolenie kadry oraz dla uczestnika szkolenia.

Zobacz więcej »
  Formuła warsztatowa
W praktyczny sposób - w czasie warsztatów wskazane zostaną metody i techniki rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych podczas zdawania nowego egzaminu maturalnego.
Zobacz więcej »
  Praktyczne materiały
Uczestnicy otrzymają komplet
materiałów wraz z dokumentacją do wykorzystania podczas lekcji uwzględniające indywidualizację
pracy z uczniem.

Zobacz więcej »

Udział w szkoleniu gwarantuje podniesienie efektów kształcenia i realizację priorytetów MEN.


Rejestracja uczestników »


Korzyści uczestników szkolenia:
  • Wzbogacenie warsztatu i efektywności pracy nauczyciela.
  • Poszerzenie umiejętności aktywizacji uczniów i wspierania ich procesu uczenia się.
  • Wzmocnienie motywacji do działania.
  • Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez świadome i skuteczne formy współpracy z uczniami i rodzicami.

.
Miasta i terminy
.

Katowice 21 września 2015

Rejestracja uczestników »


.
Czas trwania i lokalizacja
.

Szkolenie odbędzie się w godzinach 9.00-16.30. Składa się z trzech części uzupełniających się wzajemnie. Pomiędzy poszczególnymi częściami przewidziane są przerwy kawowe. Uczestnicy w ramach opłaty za szkolenie mają zagwarantowany lunch.

Miejsce: sala szkoleniowa zlokalizowana w centrum miasta – wygodny dojazd i parking. Dokładny adres sali szkoleniowej podany zostanie nie później niż 7 dni przed szkoleniem.


Rejestracja uczestników »


.
Doświadczeni prelegenci - praktycy
mgr Marta Janeczek
.

polonista i psycholog, czynny egzaminator maturalny, trener umiejętności miękkich oraz szkoleniowiec z zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki nauczania (w tym uczenia wspierającego rozwój ucznia); autor i koordynator interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych realizowanych przez organizacje pozarządowe; nauczyciel z pasją.


Proponuję Państwu wspólne przeanalizowanie sprawdzonych i praktycznych form pracy z uczniami, które od początku nauki w szkole ponadgimnazjalnej przygotowują do wymagań maturalnych, a także tych, które pozwalają nauczycielowi na satysfakcjonującą współpracę z młodymi ludźmi. Pokażę Państwu w jaki sposób można kształcić na lekcjach kompetencje kluczowe i realizować podstawę programową oraz jak skutecznie przygotowywać do egzaminu maturalnego w nowej formule. Korzystając z praktyki polonisty egzaminatora zaprezentuję przykładowe rozwiązania tematyczne.

Serdecznie zapraszam - Marta Janeczek



.
Program szkolenia
.

Motywowanie uczniów do aktywności poznawczej i zarządzanie procesem uczenia się
w kontekście przygotowania do egzaminu maturalnego w nowej formule.


CZĘŚĆ PIERWSZA
I. Realizacja programu nauczania w kontekście wymagań nowego egzaminu maturalnego.

  1. Charakterystyka wymagań stawianych uczniom na III i IV etapie edukacyjnym.
  2. Formy pracy wspierające proces uczenia się ucznia i przygotowujące do ustnego egzaminu maturalnego.
    1. motywujące formy pracy na lekcji i po lekcjach;
    2. bazowanie na zasobach nauczyciela, uczniów, środowiska;
    3. gotowość do modyfikacji i indywidualnych rozwiązań.
  3. Analiza dobrych praktyk realizacji wymagań zapisanych w Podstawie programowej języka polskiego.

CZĘŚĆ DRUGA
Przygotowanie uczniów do maturalnego egzaminu ustnego z języka polskiego

  1. Doskonalenie kompetencji językowych i społecznych na lekcjach języka polskiego.
  2. Wybrane metody aktywizujące wspierające ucznia i przygotowujące go do tworzenia samodzielnej wypowiedzi monologowej.
    1. sposoby pracy wypracowane przez ocenianie kształtujące;
    2. przegląd wybranych metod aktywizujących w konkretnych przykładach polonistycznych;
    3. tworzenie przykładowych scenariuszy lekcyjnych.
  3. Promowanie czytelnictwa i formy pracy przygotowujące do rozumienia i interpretacji tekstów kultury.
    1. kreowanie motywacji do uczestnictwa w kulturze i czytelnictwa – trudne, ale możliwe!
    2. przegląd wybranych metod pracy i propozycja zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
  4. Dobre praktyki realizacji wybranych tematów literackich, językowych i z wykorzystaniem teksów kultury.
    1. analiza i dyskusja wybranych przykładów metodycznych.

CZĘŚĆ TRZECIA
Dobre praktyki przygotowywania uczniów do maturalnego egzaminu pisemnego z języka polskiego.

  1. Przykłady pracy z tekstem nieliterackim i literackim na lekcjach języka polskiego.
    1. wypracowywanie nowych rozwiązań z inspiracji wzajemnej;
    2. analiza i dyskusja przykładów.
  2. Wypracowanie problemowe – jego treść i forma.
    1. polonista w roli egzaminatora maturalnego – sugestie do pracy bieżącej.

Rejestracja uczestników »


.
Zadowoleni uczestnicy
.

Przeszkoliliśmy tysiące nauczycieli z całej Polski.
Ocena jakości merytorycznej szkoleń wyniosła 97%.
Aspekt organizacyjny uczestnicy ocenili na 94%.


Kalendarz szkoleń »


.
Rejestracja uczestników
.

MIEJSCE I TERMIN
DANE UCZESTNIKÓW
DANE ZAMAWIAJĄCEGO
DANE DO FAKTURY
 
Oświadczam, iż zapoznałem się i akceptuję regulamin sprzedaży oraz świadczenia usług szkoleniowych.



 

Złożenie zamówienia równoznaczne jest z potwierdzeniem zgodności powyższych danych oraz akceptacją regulaminu sprzedaży produktów i świadczenia usług przez Grupa Wydawnicza 6PM Drzewieccy Sp. j., umieszczonego na stronie: www.6pm.pl/regulamin.html Składając zamówienie oświadczam, iż zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Grupa Wydawnicza 6PM Drzewieccy Sp. j. z siedzibą w Poznaniu, ul. Wodna 15 w celach marketingowych. Spółka zapewnia klientom prawo do wglądu i zmiany swoich danych osobowych. Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowej przez Grupa Wydawnicza 6PM Drzewieccy Sp. j. z siedzibą w Poznaniu, ul. Wodna 15, za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Szanujemy prywatność. Jeżeli nie życzycie sobie Państwo wiadomości od firmy Grupa Wydawnicza 6PM - kliknij tu.

Copyright © 2015 Grupa Wydawnicza 6PM Drzewieccy Sp.j. wszelkie prawa zastrzeżone.
Ten serwis używa plików cookies zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza jej akceptację.